Wśród opon istnieją dwa zasadnicze warianty stosowane w dzisiejszej motoryzacji, pierwsze z nich to opony radialne a drugie to opony diagonalne. Te drugie zapoczątkowały ważną erę w motoryzacji wypierając mało praktyczne opony wyposażone w dętkę. Opony radialne są rozwinięciem opon diagonalnych. Opony diagonalne to przede wszystkim zdecydowanie lepsze tłumienie nierówności oraz zwiększona odporność na uszkodzenia mechaniczne. Podstawową wadą opon diagonalnych jest ich tendencja do odkształcania się przy wysokich prędkościach, według badań przy prędkości do 240km/h stopień odkształcenia wynosił nawet 3cm. Taka wada w niektórych branżach jest w sadzie nieistotna. W przemyśle ciężkim i specjalistycznych samochodach ciężarowych, które nie rozwijają zawrotnych prędkości zdecydowany nacisk kładzie się na wytrzymałość opony. Opony diagonalne wykorzystywane są również w rolnictwie, ich odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz wysoka nośność sprawiła, że wykorzystywane do ciężkich zadań w niesprzyjającym terenie mogą służyć latami.